Λογοτεχνία και Τεκτονισμός

Λογοτεχνία και Τεκτονισμός

Λογοτεχνία, η τέχνη του λόγου. Κύρια ιδιότητα της ανθρώπινης φύσης, θα ήταν δύσκολο να απουσιάζει από τον Τεκτονικό χώρο, όπου σφυρηλατούνται οι λόγοι και οι πράξεις με κύριο σκοπό την εφαρμογή των υψηλών στόχων του συστήματος στην ανθρώπινη κοινωνία.

Ο επηρεασμός των φοιτούντων σε αυτό το χώρο οδήγησε μεγάλα φωτεινά πνεύματα που ασχολούντο με αυτό το σπουδαίο τρόπο έκφρασης να συγγράψουν λιγότερο ή πε­ρισσότερο αξιοζήλευτα πονήματα. Και ο αριθμός τους και η ποικιλία τους αποτελούν πρόβλημα αναφοράς όλων αυτών, ως εκ τούτου στο παρόν βιβλίο

Στο Πρωτο Κεφαλαιο    θα ασχοληθούμε με τους Έλληνες Λογοτέχνες Ποιητές που φοίτησαν Τεκτονισμό και ήταν τα φωτεινά μυαλά της εποχής των, θα ασχοληθούμε με τους σημερινούς  λογοτέχνες που στόχος τους είναι μέσα από τις διαχρονικές ιδέες του τεκτονισμού να εκφράζονται και να ζουν.

Σήμερα στην εποχή του διαστήματος και των multimedia τα Τεκτονικά ιδεώδη και σύμβολα έχουν εισέλθει στην καθημε­ρινή ζωή μας. Πολλά είναι τα παραδείγματα Αδελφών.

Όσο δε για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, είναι γνωστή η ίδρυση Τε­κτονικής Στοάς στον κυβερνοχώρο. Οι Τέκτονες συγγραφείς δεν διστάζουν να δηλώσουν την ιδιότητά τους, στις εισαγωγές και τα οπισθόφυλλα των βιβλίων τους. Να λοιδορήσουν ή να εξάρουν τις διδασκαλίες και τα πι­στεύω αυτού του αιώνιου Θεσμού, κρατώντας πάντα μια κοινή συνισταμένη. Την αγάπη προς τον άνθρωπο και την αιωνιότητα του άφθαρτου τμήμα­τός του, της αθάνατης ψυχής.

Στο Δευτερο κεφαλαιο Τον ξεσηκωμό του Γένους μας για την απελευθέρωση της πατρίδας μας υποστήριξαν εκτός Ελλάδας, πρώτα, οι άνθρωποι του Πνεύματος και της Τέχνης. Στο τέλος του 18ου αιώνα, στα χρόνια του Διαφωτισμού, που είχε ως σημείο αναφοράς την κλασική Παιδεία, το κίνημα αυτό ενισχύθηκε  Ο Διαφωτισμός ,οι ιδέες του οποίου  αντλήθηκαν από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό , μεταδόθηκε μέσω των  παροικιών και στον υπόδουλο Ελληνισμό. Ξεκίνησε   στην Γαλλία και επεκτάθηκε στις περισσότερες χώρες  της Ευρώπης προετοίμασε το  έδαφος για την Γαλλική Επανάσταση, στα μέσα του 18ου  αιώνα, που ονομάστηκε «Siècle des lumières. Στους  σημαντικούς εκφραστές του Διαφωτισμού τοποθετούνται ο Βολταίρος , ο Μοντεσκιέ, ο Ντιντερό  ενώ ο Ζαν Ζακ  Ρουσσώ διατύπωνε τη θεωρία του Κοινωνικού Συμβολαίου,  προτρέποντας σε μια Ευρώπη που θα υποστήριζε τα δικαιώματα του ανθρώπου. Η έκρηξη της ελληνικής επανάστασης, θα βρει  λοιπόν τη Ευρώπη στη δική της «εποχή της απελπισίας» (age of despair), κάτω απο την τυραννία της Ιεράς Συμμαχίας να συντρίβει οτιδήποτε θα μπορούσε να αμφισβητήσει την εξουσία των Θρόνων.

Στο Τριτο Κεφαλαιο Στον Ελληνικό χώρο  κατά την περίοδο 1750-1821, έχουμε και την δημιουργία ενός πνευματικού  κινήματος , που ονομάστηκε Νεοελληνικός  διαφωτισμός. με κύριους εκπρόσωπους τον Αδαμάντιο  Κοραή και τον Ρήγα Φεραίο . Αναπτύχθηκε μια  έντονη πνευματική δραστηριότητα γύρω από  θεμελιώδεις ιδέες όπως ελευθερία, δικαιοσύνη, ανεξιθρησκεία, αρετή επιστήμη, με αντικειμενικό σκοπό το  φωτισμό των υπόδουλων Ελλήνων, ώστε αυτοί να διεκδικήσουν την απελευθέρωσή  τους

Στο 4ο Κεφαλαιο Η μεσαιωνική ποιητική παραγωγή της δυτικής Ευρώπης που ύμνησε τα πολεμικά κατορθώματα και τα αισθήματα των. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι η βαθιά προσήλωση της στους θεσμούς και στις απαιτήσεις της εποχής της. Είναι συνεπώς εξαιρετικά ευαίσθητη απέναντι σε ανανεώσεις κοινωνικού, ηθικού, ιδεολογικού και συναισθηματικού χαρακτήρα.  Η κλειστή αυλική προέλευση του ποιητικού αυτού είδους, με τη στατική θεματολογία του, είναι η αιτία που σε σύντομο χρονικό διάστημα κατέληξε σε μια καθαρά φορμαλιστική άσκηση, με την οποία ο ποιητής απέβλεπε κυρίως στο να ψυχαγωγήσει με κομψό και ευχάριστο τρόπο το κοινό στο οποίο απευθυνόταν.  Από την άποψη αυτή συνδέθηκε με την ποίηση που άνθησε στις Αυλές της Προβηγκίας (ποίηση των τροβαδούρων), που συχνά ήταν πιο ελεύθερη απέναντι στην κοινωνία και στους θεσμούς της.

Στο 5ο  Κεφαλαιο Ποιες είναι οι ρίζες των Ροδόσταυρων και ποιος ήταν ο Ροδόσταυρος; Η Συμπαντική Διδασκαλία των Ροδόσταυρων έχει πανάρχαιες πηγές. Στις αρχές του 17ου Αιώνα ο όρος «Ροδόσταυρος» έγινε γνωστός στην Ευρώπη από τα αποκαλούμενα «κλασικά γραπτά» των Ροδόσταυρων.Το όνομα «Ροδόσταυρος» έχει εμφανιστεί από την εποχή του Μεσαίωνα. Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στα γραπτά του Γερμανού θεολόγου Ιωάννη Βαλεντίνου Ανδρέα  στις αρχές του 17ου αιώνα. Πρόκειται για το «Κάλεσμα της Αδελφότητας του Ροδόσταυρου»  το 1614, την «Ομολογία της Αδελφότητας του Ροδόσταυρου» το 1615 και τον «Αλχημικό Γάμο του Χριστιανού Ροδόσταυρου» το 1616. Σε αυτά τα γραπτά γίνεται λόγος για μια μυστηριώδη Αδελφότητα που είχε ως στόχο μια παγκόσμια Πνευματική Μεταρρύθμιση.

Τελος η εποχή του διαφωτισμού είναι γεμάτη από τέκνα του Φωτός. Επηρέασαν και επηρεάσθηκαν από τον Τεκτονισμό σε τέτοιο βαθμό που κάποιος θα μπορούσε να πει ότι όλοι ήταν Τέκτονες. Προετοίμασαν τις κοινωνικές με­ταλλαγές από τη Μασσαλιώτιδα μέχρι τη μεγάλη επανάσταση που θα αρχί­σουμε να τη ζούμε στο καράβι του Τσάρου Σαλτάν Lada, που μας οδηγεί στο παράξενο και δύσκολο ταξίδι ξεκινώντας για τις κοινωνίες όλου του κόσμου μέσα από τη Ρωσική επανάσταση των Τεκτόνων λογιών Πούσκιν, Λέων Τολστόι, Τουρκιένιεφ και έναν άπειρο αριθμό διανοητών που μέσα από αυτόχθονες Στοές της Πετρούπολης και της Μόσχας προσπάθησαν να τιθασεύσουν τη σκληρότητα της κορυφαίας ταξικής επανάστασης μέσα απ’ το ρομαντικό τρόπο σκέψης. Δεν έχει σημασία τι κατάφεραν και τι δεν κατάφεραν. Η ουσία είναι ότι έδωσαν το χρώμα και την ανθρωπιά που εί­ναι απαραίτητη για να μη μείνει η γεύση του αίματος και της τρομοκρατίας.

Σωτηρης Νικολακοπουλος